gewrichtsklachten

Vaak krijgen mensen last van pijn in de onderrug door een verkeerde werk- of zithouding. Maar ook door te zwaar tillen of door plotseling een verkeerde beweging te maken. Een andere veel voorkomende oorzaak van lage rugklachten is een te hoge werkdruk in combinatie met een gebrek aan absolute rust vereist. Soms zal de acupuncturist de behandeling combineren met oefeningen.

Gewrichtsklachten

Veel mensen kampen met spier- en gewrichtsklachten.Vaak helpen pijnstillers of ontstekingsremmers niet of onvoldoende. Of men wil of mag deze niet voor langere tijd gebruiken.

Spier- en gewrichtsklachten zijn er van allerlei aard. Auto imuunziektes zoals SLE of reuma.Maar ook fibromyalgie, waarvan de oorzaak nog niet duidelijk is.Ook overbelastingsklachten zoals slijmbeursontstekingen of tenniselleboog komen veel voor.Acupunctuur en moxa zijn goed in te zetten bij veel van deze klachten.Slijmbeursontstekingen en tenniselleboog reageren heel goed op de behandeling.Bij een acute klacht is er vaak meteen een duidelijk effect.

Reuma en SLE zijn veel hardnekkiger, maar ook daar zijn soms goede verbeteringen te behalen.Het duurt wel vaak langer voor er resultaat is.Fibromyalgie zit er een beetje tussenin. Daar is doorgaans goed resultaat te behalen,maar er zijn wat meer behandelingen voor nodig.

Rugklachten

Vaak krijgen mensen last van pijn in de onderrug door een verkeerde werk- of zithouding. Maar ook door te zwaar tillen of door plotseling een verkeerde beweging te maken. Een andere veel voorkomende oorzaak van lage rugklachten is een te hoge werkdruk in combinatie met een gebrek aan beweging.De symptomen kunnen heel verschillend zijnTijdens een bukbeweging voelt u een hevige pijnscheut en u kunt nauwelijks meer overeind komen. Dit is een bekend voorbeeld van acute lage rugpijn. Maar de klachten kunnen ook minder acuut optreden. Een zeurende pijn die langzaam verergert bijvoorbeeld, of pijn die uitstraalt naar de benen. De gevolgen van lage rugpijn zijn voor iedereen verschillend: het kan leiden tot houdingsafwijkingen of tot moeite hebben met zitten of nauwelijks kunnen staan of lopen. Ook slaapproblemen komen veelvuldig voor. Meer bewegen kan onderdeel zijn van de therapie, in andere gevallen is juist absolute rust vereist. Soms zal de acupuncturist de behandeling combineren met oefeningen.

Laatst aangepast (zondag, 11 december 2011 22:49)