Acupunctuur bij kinderen 2

Acupunctuur is bij uitstek geschikt voor het behandelen van diverse aandoeningen bij baby's en kinderen. Veel problemen die door de westerse geneeskunde moeilijk te behandelen zijn of alleen met medicatie, reageren erg goed op behandelingen met acupunctuur. Omdat acupunctuur de natuurlijke weerstand opbouwt, kan het optreden van klachten op latere leeftijd voorkómen worden. Acupunctuur heeft het grote voordeel veilig te zijn en heeft niet de verzwakkende bijwerking van medicijnen.

ACUPUNCTUUR HEEFT HET GROTE VOORDEEL VEILIG TE ZIJN EN HEEFT NIET DE VERZWAKKENDE BIJWERKING VAN MEDICIJNEN.

Een ander voordeel bij het behandelen van kinderen is dat hun energiesysteem nog nauwelijks is beïnvloed door voor het lichaam schadelijke ervaringen (fysiek of emotioneel) en medicatie, zodat de behandelingen vaak zeer effectief zijn. Omgekeerd is het zo dat kinderen die al jong wel behoorlijke ervaringen hebben opgedaan hier grotendeels van af kunnen komen, voordat de ervaring kans krijgt zich te wortelen in het systeem van het kind. Volgens de Chinese filosofie vinden op bepaalde momenten in het leven bepaalde veranderingen plaats in de emotionele en persoonlijkheidsontwikkeling van kinderen. Niet goed doorgemaakte of verwerkte ziektes, emoties, inentingen en dergelijke kunnen zich in zo'n fase als het ware gaan nestelen in het kind. Hierdoor kunnen de emotionele en energetische aspecten van een dergelijk schadelijke ervaring, zich uiten in de emotionele ontwikkeling van het kind of in de persoonlijkheid op volwassen leeftijd. Acupunctuur kan helpen dit te voorkomen.

Acupunctuur is geschikt gebleken bij diverse aandoeningen waarvoor men in eerste instantie niet gauw aan mogelijkheid van genezing denkt, bijvoorbeeld dyslexie of dyscalculie, AD(H)D, epilepsie, angst, gebrek aan zelfvertrouwen en dergelijke. Ook kinderen met een verhoogde gevoeligheid, "nieuwetijdskinderen" zijn gebaat met acupunctuur omdat het hen helpt hun eigen energie sterk te houden, zodat ze minder problemen ondervinden van hun sensitiviteit.

Daarnaast zijn de meer fysieke aandoeningen goed behandelbaar met acupunctuur. Enkele voorbeelden hiervan zijn: allergieën, eczeem, bloedneuzen, slechte weerstand, slecht slapen, bedplassen. Onder het kopje aandoeningen vindt u meer aandoeningen die te behandelen zijn. Ook zijn sommige problemen die al voor de geboorte zijn ontstaan of sommige erfelijke aandoeningen behandelbaar met acupunctuur.

Laatst aangepast (maandag, 12 december 2011 17:06)